Årsmöte 2010

Karlshamns Musikforums årsmöte 2010-04-13.

Närvarande: Mattias Ivarsson, Viktor Plymoth, Alexander Lindersson, Ola Bäckström, Peter Norberg, Jennifer Larsson, Johan Bergdahl, Hampus Ryman, Nikki Nyberg, Herman Eriksson, Pontus Falk, Elias Mellberg, Pontus Svensson.

1§.Mötet Öppnas.

2§. Årsmötet väljer Ola Bäckström till mötesordförande, Jennifer Larsson till sekreterare och Pontus Svensson som justerare.

3§. Årsmötet godkänner dagordningen.

4§. Det gågna årets verksamhetsberättelse och ekonomi redovisas av Ola.

5§. Styrelsen beviljas ansvarsfrihet.

6§. Valberedningens förslag på den nya styrelsen godkänns, den nya styrelsen ser ut som följer:

Pontus Svensson: Ordförande
Ola Bäckström: Vice ordförande
Victor Plymoth: Kassör
Jennifer Larsson: Sekreterare
Jimmie Åkesson: Ledamot
Elias Mellberg: Ledamot
Alexander Lindersson: Ledamot
Peter Westermark: Suppleant
Viktor Johansson: Suppleant
Alexandra Ringwall: Suppleant
Love Norberg: Suppleant
Ludvig Haptén: Suppleant
Peter Norberg: Suppleant

7§. Övriga frågor

Cirkellistor
Jimmie Åkesson undrade om in alla cirkelledare kunde få sina listor hemskickade, Ola ska ordna så att det blir så.
Mattias Ivarsson undrade hur det går med alla listor om alla lämnar in listor. Ola säger att det går sådär, han tryckte även på hur pass viktigt det är för föreningen och Studieförbundet Bilda att alla listor kommer in som de ska.

Protokoll
Victor Plymoth vill att föreningen sätter upp alla protokoll från styrelsemötena synligt så att alla kan se dem. Styrelsen nämnde att protokollen ska hänga synligt vi ytterdörren och sa att alla band få ha det som regel att alltid titta om det kommit upp nya protokoll eller annan info när de lämnar byggnaden..

Svensktoppen nästa
Ola berättade att han tidigare i veckan blivit kontaktad av en Daniel Kjellander från Svenskoppen. Han ville att Ola skulle sprida information till föreningens medlemmar om att de kunde anmäla sitt band till programmet så kunde få sin låt spelad i radio.

Effektbyggarworkshop
Styrelsen berättade att de ha funderat på att ha en effektbyggarwokhop på lokstallarna. Årsmötet tyckte detta var en bra idé och bad styrelsen att fortsätta undersöka detta och höra av sig när det är dags.

Hängrummet
Styrelsen meddelade att de ska söka sponospengar från sparbanken i karlshamn för rivandet av en vägg för att göra hängrummet möjligt. Detta ska ske så fort som möjligt.

Äggstockfestivalen

Styrelsen meddelade att festivalen kommer att vara den 13-14/9 detta året och den kommer hållas i Bellevueparken.

Småaktiviteter
Årsmötet tog upp de gärna vill att styrelsen arrangerar småaktiviteter för medlemmarna. Tillexempel att man går och grillar eller liknande.

8§. Mötet avslutas

Publicerat